Direktlänk till inlägg 15 september 2017

Släpp det

Av Ugglan - 15 september 2017 20:19

Jag har en "vän" som varit skyldig mig lite pengar ett tag sedan i somras. Han har flera gånger lovat att betala tillbaka dem snart. Sagt att de varit skickade via banköverföring och så vidare.
Ingen av gångerna har jag fått mina pengar.

Jag har lagt ner så mycket energi, ilska, sorg, besvikelse, skam på detta. Det har verkligen krävt av mig.
En av mina vänner var skyldig denne herrn en ganska likvärdig summa pengar och jag sa då en gång gravt påverkad att jag kunde ta över den skulden istället (hade ingen tro på att få dem av min vän). Saat och gjort!

Dagen efter hörde min "vän" av sig och ville ha hjälp att köpa lite saker. Jag i min glömska vart svinförbannad då han kommer och ber om att köpa saker och var skyldig mig pengar. Han påpekade dock snabbt att jag tagit över min väns skuld.

Jag kände mig så lurad, skamsen, besviken på mig själv över detta och har inte kunnat släppa det alls. Jag har varit så arg och låtit detta ta så mycket energi från mig då jag känt kort och gott att jag blivit ägd.

Nu hörde han av sig och frågade om jag fått pengarna av min vän och jag sa nej. Han erbjöd att betala igen pengarna ändå men jag vet hur mycket hans löften varit värda hittills. Jag orkar inte längta, önska och sedan känna mig lurad och ägd igen.

Jag sa att det är lugnt och förklarade jag inte orkade bli besviken och ledsen igen, lägga ner mer energi på detta.
Nu har jag äntligen lyckats släppa det här då jag lyckats intala mig att det är på mina villkor. Synd min stolthet ska vara så dryg jag inte klarar av att bli lurad, men jag är nöjd det är över nu.

En tyngd är lyft från mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ugglan - 15 september 2017 20:23

Varit inne i gottandet igen. Åt hamburgare och drack cola samt en Frappino senare på dagen. Mådde skit. Ångest. Tänkte jag var misslyckad och fet. Hur min kondis blir sämre. Kände mig ledsen. Jobbigt i tillvaron. Var inte värt det någonstans även ...

Av Ugglan - 14 september 2017 15:12

Ätit en massa godis nu. Hjärtat bultar. Tryck i bröstet. Snörper åt i halsen. Ångest. Tänker jag är misslyckad, fet, äcklig. Allt känns svårt och jobbigt. Orkar inte läsa böcker. Mår illa. Memo: Godis för mig är som att betala för att må dåligt...

Av Ugglan - 14 september 2017 13:48

Fel fel fel! Dåligt mående, vikt, kondition, pengar som jag kan spara till cykel och resor. Jävla beroende! ...

Av Ugglan - 14 september 2017 06:33

Inom mindfulness finns det något som kallas observation. Det innebär att man ser, lyssnar, smakar, luktar eller känner något utan någon form av beskrivning. Det går inte längre än en picosekund eller så.Men under den korta stund man observerar så ...

Av Ugglan - 13 september 2017 18:04

Har storstädat lite (hur man nu gör det) här hemma. Lagat mat också en god tid. Helt enkelt saker som är "jobbiga". Jag upplever att det inte alls varit så farligt att göra detta. Så länge jag bara håller rätt inställning är varken städning eller ...

Presentation


En uggla är klok, men kan inte skriva. Så denna talar istället.

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards