Direktlänk till inlägg 3 september 2017

Funktionellt beteende - Ta tag i saker

Av Ugglan - 3 september 2017 20:33

Idag har jag tagit tag i lite saker. Har städat samt bytt olja i bromsarna till cykeln.
Jag mådde inte speciellt dåligt när jag tog tag i det. Mådde faktiskt bra.

Men det är viktigt att skriva ner detta för mig då jag vill poängtera ut att det inte är farligt eller ens jobbigt att göra någon av dessa sysslor med rätt inställning. Jag mådde bra i att göra dessa och kände stolthet och tillfredsställelse hela vägen.

Att ta tag i saker är inte lika farligt som jag vill få det att vara. Jag ska göra nyttiga saker för mig trots att jag kan tro det ska vara jobbigt. Det hjälper mig både för stunden, direkt efteråt men även i längden då jag fått saken överstökad. Får leva utan att bekymra mig om det samt leva med bra bromsar och ett välstädat hem i detta fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ugglan - 15 september 2017 20:23

Varit inne i gottandet igen. Åt hamburgare och drack cola samt en Frappino senare på dagen. Mådde skit. Ångest. Tänkte jag var misslyckad och fet. Hur min kondis blir sämre. Kände mig ledsen. Jobbigt i tillvaron. Var inte värt det någonstans även ...

Av Ugglan - 15 september 2017 20:19

Jag har en "vän" som varit skyldig mig lite pengar ett tag sedan i somras. Han har flera gånger lovat att betala tillbaka dem snart. Sagt att de varit skickade via banköverföring och så vidare. Ingen av gångerna har jag fått mina pengar. Jag har ...

Av Ugglan - 14 september 2017 15:12

Ätit en massa godis nu. Hjärtat bultar. Tryck i bröstet. Snörper åt i halsen. Ångest. Tänker jag är misslyckad, fet, äcklig. Allt känns svårt och jobbigt. Orkar inte läsa böcker. Mår illa. Memo: Godis för mig är som att betala för att må dåligt...

Av Ugglan - 14 september 2017 13:48

Fel fel fel! Dåligt mående, vikt, kondition, pengar som jag kan spara till cykel och resor. Jävla beroende! ...

Av Ugglan - 14 september 2017 06:33

Inom mindfulness finns det något som kallas observation. Det innebär att man ser, lyssnar, smakar, luktar eller känner något utan någon form av beskrivning. Det går inte längre än en picosekund eller så.Men under den korta stund man observerar så ...

Presentation


En uggla är klok, men kan inte skriva. Så denna talar istället.

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards