Direktlänk till inlägg 6 september 2017

Mera mindfulness

Av Ugglan - 6 september 2017 18:38

Har haft fler tillfällen då jag tillämpat mindfulness. Använt mig utav det de flesta gånger jag fått negativa känslor. När ilskan kommit ett par gånger (händelserik dag!) så har jag dock glömt av det helt.

Men de gånger jag tillämpat mindfulness hae det fungerat riktigt bra. Nu har jag inte börjat må bra varje gång heller. Eller, det har känts så men det är enbart lättnad för att slippa det negativa och kontrasterna mellan det negativa och neutralt.

Jag har lyckats hålla mina känslor till väldigt neutrala. De har självklart kommit som en tsanumi i önskan om att få dränka mig i ett kaos av emotioner jag inte kan hantera.
Men vågen har rest sig och istället har jag surfar på den. Observerat de små fiskarna som försöker säga att allt är ohanterligt, att jag körde hata mig själv, att jag är misslyckad.

Jag har noterat att jag är upprörd av en viss anledning, att det får mig att tänka att jag är misslyckad, att de tankarna hör mig ledsen.
Har sagt dessa saker högt för mig själv och de har istället för att bli min verklighet forslats bak till att istället vara mina tankar och känslor. Det är mycket enklare att hantera än den verklighet jag alltid skapar vars allt är emot mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ugglan - 15 september 2017 20:23

Varit inne i gottandet igen. Åt hamburgare och drack cola samt en Frappino senare på dagen. Mådde skit. Ångest. Tänkte jag var misslyckad och fet. Hur min kondis blir sämre. Kände mig ledsen. Jobbigt i tillvaron. Var inte värt det någonstans även ...

Av Ugglan - 15 september 2017 20:19

Jag har en "vän" som varit skyldig mig lite pengar ett tag sedan i somras. Han har flera gånger lovat att betala tillbaka dem snart. Sagt att de varit skickade via banköverföring och så vidare. Ingen av gångerna har jag fått mina pengar. Jag har ...

Av Ugglan - 14 september 2017 15:12

Ätit en massa godis nu. Hjärtat bultar. Tryck i bröstet. Snörper åt i halsen. Ångest. Tänker jag är misslyckad, fet, äcklig. Allt känns svårt och jobbigt. Orkar inte läsa böcker. Mår illa. Memo: Godis för mig är som att betala för att må dåligt...

Av Ugglan - 14 september 2017 13:48

Fel fel fel! Dåligt mående, vikt, kondition, pengar som jag kan spara till cykel och resor. Jävla beroende! ...

Av Ugglan - 14 september 2017 06:33

Inom mindfulness finns det något som kallas observation. Det innebär att man ser, lyssnar, smakar, luktar eller känner något utan någon form av beskrivning. Det går inte längre än en picosekund eller så.Men under den korta stund man observerar så ...

Presentation


En uggla är klok, men kan inte skriva. Så denna talar istället.

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards